Ze setkání

Červnové setkání bylo zaměřené na robotiku Sphero. V Digicentru máme edukační sadu Sphero mini, kterou jsme si otestovali a seznámili se tak s robokoulemi. Vyzkoušeli jsme aplikaci Spero Play, která přínáší zábavu s robokoulemi. Ať už je to ovládání robokoulí nakláněním mobilem nebo programování, tak je to využití robokoulí jako ovladače pro hraní...

Dubnové setkání zaměřené na využití deskové hry Scottie Go! ve výuce na základní škole, vedla zkušená učitelka a lektorka Iva Hervertová z základní školy z Kolína. Po představení deskové programovací hry Scottie Go! A jejích možností, následovala část praktická, ve které si každý účastník setkání mohl hru vyzkoušet. Desková hra umožňuje...

Druhé květnové setkání Digicentra Hradec Králové bylo realizováno s podporou projektu (Spolufinancováno z projektu Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji II CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019192.). Setkání bylo zaměřeno na virtuální robotiku, konkrétně na práci v online prostředí VEXcode VR. Úvod se věnoval...

První květnové setkání Digicentra Hradec Králové bylo realizováno s podporou projektu (Spolufinancováno z projektu Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji II CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019192.). Setkání bylo zaměřeno na virtuální robotiku, konkrétně na práci v online prostředí MakeCode od Microsoftu. První...

Další dubnové setkání Digicentra Hradec Králové bylo realizováno s podporou projektu (Spolufinancováno z projektu Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji II CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019192.). Setkání bylo zaměřeno na programování v prostředí Scratch. Programovat nás učil zkušení lektor a učitel Mgr. Tomáš...

První dubnové setkání Digicentra Hradec Králové bylo realizováno s podporou projektu (Spolufinancováno z projektu Implementace Krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání v Královéhradeckém kraji II CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_078/0019192.). Setkání bylo zaměřeno na virtuální robotiku, konkrétně na práci v online prostředí Open Roberta Lab, kde je možné...

S nastávajícími změnami v RVP (platnými na všech školách nejdéle od roku 2023) bude v rámci předmětu Informatika přidán důraz na téma programování. Jedním z mnoha možných nástrojů pro výuku tohoto tématu je celosvětově znamý a široce rozšířený programovací jazyk Scratch, ve kterém žáci pomocí barevných kostiček vytvářejí jednoduché i složitější...

Prosincové setkání bylo inspirativní na nástroje využitelné v online výuce. Na úvod jsme si vyzkoušeli nástroj Mentimeter. Nejprve z pohledu žáka a potom z pohledu učitele. Následovala praktická ukázka nástroje Genially v příkladem využití na základní škole, který představil zkušený učitel Jan Coufal.

Výuka v Teams

25.11.2020

První online setkání Digicentra bylo zaměřené na aplikaci Teams a její využití ve výuce. Nejprve jsme pracovali s týmy, jejich nastavením a kanály. Ukázali jsme si například, jak nastavit soukromý kanál a jak jej využívat pro skupinovou výuku. Vyzkoušeli jsme archivovat a spravovat jednotlivé týmy.

První setkání Digicentra v letošním školním roce bylo zaměřené na aktuální téma a to na distanční výuku. Setkání, které bylo více diskusní se zaměřovalo na zkušenosti s vedením distanční výuky a na vzájemnou výměnu zkušeností. Mezi diskutovaná témata patřilo: Kde hledat podporu pro distanční výuku, Co dělat, když žáci nemají svůj počítač, Jaké...

Setkání zaměřené na deskové hry vedl zkušený lektor a nadšený učitel Jan Coufal. Nejprve nám všem dal truhlu s číselným zámkem a pár karet. Z karet se nám nakonec podařilo vyluštit jednotlivá čísla zámku a truhlu s překvapením otevřít. Skvělá hra na rozvoj komunikace, spolupráce a řešení problémů.

Elixír do škol, z. ú
Všechna práva vyhrazena 2020
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky